Suzuki ACROSS Plug-In Hybrid la Autonet

Off-road în modul full electric? Suzuki ACROSS Plug-In Hybrid dă curs provocării

Toate-s vechi, domnule…

La finalul verii, nu toate-s vechi, pentru că Suzuki schimbă regulile. Deschizător de drumuri la propriu și la figurat, inaugurăm o nouă tradiție în familia Autonet: Traseul Strategica.

Între 4 și 6 august, am fost găzduiți de Alba Iulia, cu ocazia Suzuki Dealer Meeting. Printre discuțiile antrenante, am participat și la Olimpiada Suzuki, unde am dat o super lovitură de până la 200 de m, care a urcat familia Autonet pe culmile succesului. Ca urmare, am fost inspirați să alegem pentru drumul de întoarcere un traseu mai lung și… mai palpitant.

       

Și care drum poate testa mai bine capabilitățile unui SUV, dacă nu Traseul Off-road Strategica? De neratat, traseul este o continuare a Transalpinei, fiind un circuit care conectează crestele Muntelui Latoriței cu Lacul Vidra și oferă o perspectivă largă asupra Munților Parâng și Lotrului.

Iată-ne aici, din nou, la un an distanță de la prima aventură off-road, când am testat capabilitățile lui SX4 S-CROSS Hybrid, despre care am povestit mai multe aici. De data aceasta, partenerul nostru de drum a fost Suzuki ACROSS Plug-In Hybrid. Dar stai să vezi ce partener…

Cu o seară înainte de plecare, am pus mașina la încărcat pentru a putea porni la drum cu o baterie full și pentru a avea un consum redus până acasă. Uite cum se pun lucrurile în mișcare. Deja îți dezvăluim unul dintre avantajele sistemului Plug-In Hybrid: eficiența. Păcat că în drumul nostru nu au existat participanți la trafic, care să ne vadă conducând un autovehicul cu un sistem de propulsie extraordinar.

Însumat, acesta pune la bătaie 306 CP, datorită celor trei motoare: unul termic și două motoare electrice. Astfel, cu mai mulți cai putere, cu energia și motivația pe plus, am lăsat în urmă Alba Iulia și cetățile sale istorice, pentru a scrie noi înșine propria noastră istorie, la volanul ACROSS.

         

Chemarea Strategica s-a simțit încă de când am urcat la volan, așa că escapada noastră se anunța promițătoare. Prima impresie contează, astfel încât mașina ne-a surprins cu rapida ei adaptabilitate la schimbările de drum. Chiar dacă drumul este accidentat și denivelat, activarea modului TRAIL ne-a asigurat cea mai bună aderență și control 100% pe suprafețele alunecoase.

Pentru ca aventura să fie completă, am decis să o surprindem pe colega noastră, Andreea, liderul ecologiei în familia Autonet. I-am propus chiar ei să preia volanul și nu oricum, ci în modul full electric. Cu mult entuziasm și încredere în automobilul pe care îl conduceam, am reușit să depășim cu bine curba care desparte Transalpina de drumul pietruit ce înconjoară muntele, iar surprizele nu au ezitat să apară.

Prima întrebare care ne-a apărut în minte a fost: oare atât de înfundate ne sunt urechile de la altitudine? Ei bine, nu! Modul electric a fost responsabil pentru minunata senzație de condus în liniște. Obișnuiți cu turația motorului termic și cu asfaltul încins sub roți, chiar a fost o bucurie să auzim doar mișcarea pietrelor, natura și, în sfârșit, propriile gânduri.

         

Poate culegătorii de afine, pe care i-am întâlnit și anul trecut pe același traseu, nu ne-au recunoscut. Dar noi am trăit din plin senzația de familiaritate, chiar dacă aveam un partener nou de drum. În tot acest timp, ACROSS nu a făcut decât să ne arate calea: e suficient să alegi modul de condus potrivit, iar viața ta devine, brusc, mai frumoasă și mai ușoară. În timp ce automobilul ne facilita călătoria la maximum, ce ne-a mai rămas nouă de făcut? Ne-am permis să ne lăsăm furați de peisaj, în timp ce Andreea se declara fericită că mașina îi depășește toate așteptările.

Și crede-ne, peisajul chiar îți taie răsuflarea, mai ales că am uitat pe ce fel de drum ne aflam, pentru că nu am resimțit deloc disconfortul creat de terenul accidentat. Desigur, aici intervine și confortul oferit de scaune, care absorb șocurile. Un alt sentiment plăcut a fost că nu trebuia să ne dezmorțim, atunci când era nevoie să coborâm din mașină, pentru a fotografia peisajul și personajul central al acestuia: Suzuki.

Pe scurt, putem spune că ACROSS ne-a oferit senzația că suntem la un cinematograf în aer liber în mișcare, unde avem parte de cele mai spectaculoase ecranizări live, 4K, în confort deplin. În niciun moment nu am pus la îndoială generozitatea habitaclului, întrucât a fost spațiu suficient pentru patru persoane. De pe bancheta din spate, priveliștea este chiar mai uluitoare, datorită parbrizului cu deschidere largă.

Toate aceste avantaje ne-au convins să credem că ACROSS este un automobil care are nevoie de un drum off-road, pentru a-ți arăta toate avantajele sale. Imaginează-ți același traseu, în lunile mai reci, mai ales când scaunele și volanul sunt încălzite. Hmm… parcă ni se face dor de toamnă. Ție?

           

Și nu mică ne-a fost mirarea când ne-am întâlnit pe drum cu un motociclist norvegian. Chiar dacă el a remarcat deja frumusețile României, a fost impresionat de profilul impunător al lui ACROSS și foarte plăcut surprins să vadă un automobil care rulează în modul electric, mai ales pe un astfel de drum.

Dacă el s-a simțit la înălțime grație peisajelor noastre spectaculoase, gândește-te ce senzații am experimentat noi! Datorită gărzii la sol de 20 de cm, am uitat ce înseamnă „să fii cu picioarele pe pământ”.

Andreea a aprobat și ea această senzație și chiar a exclamat: „Este extraordinar când spargi bariere și reușești să îți depășești limitele, fără să te raportezi doar la viteză. Am condus în modul full electric, pe un traseu off-road, iar asta spune totul!”

Se pare că Traseul Strategica este un real punct de întâlnire al culturilor lumii, astfel încât ne-am putut aminti care este nucleul poveștii noastre: performanța tehnologiei japoneze. Cu siguranță putem spune că ACROSS este un SUV pe care orice șofer și l-ar dori. De ce?

Unul dintre motive este consumul, fapt pe care noi l-am testat la maximum pe traseu. Chiar dacă am lăsat în urmă Strategica, autonomia extinsă a automobilului ne-a permis să rulăm în continuare în modul full electric. Cei 880 de km parcurși pe drumul de întoarcere de la Alba Iulia și până acasă nu numai că ne-au oferit o nouă perspectivă asupra peisajelor, dar ne-au și demonstrat ce surpriză frumoasă îți poate oferi alternarea modurilor de condus. Astfel, la finalul călătoriei, ultimul verdict a venit chiar de la bordul mașinii, care indica un consum mediu de 5,1 l/100 km.

Dar cum călătorului îi stă bine cu drumul, noi continuăm cercetările și promitem să revenim cu impresii de pe noi trasee, tot la volanul lui Suzuki ACROSS Plug-In Hybrid!

Până atunci, mutăm reflectorul pe tine și te invităm să descoperi minunata lume hibridă Suzuki pe Calea Giulești nr. 125.

         

Leave comments

Your email address will not be published.



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Back to top