În culisele Autonet: ce presupune procesul de livrare al noului tău automobil Suzuki?
- 29.09.2021
- Autonet
- Posted by Autonet Suzuki
- Leave your thoughts
În viața fiecăruia există câteva momente unice, pe care le trăiești cu emoții în stomac și reală bucurie. Punem pe lista lor și ziua în care se livrează noul tău automobil Suzuki. Dacă te-ai întrebat vreodată ce presupune procesul de livrare Suzuki, te invităm în culisele Autonet! Am stat de vorbă cu consilierii noștri de livrare, care ne-au luat „pe teren” și ne-au prezentat, pas cu pas, întregul proces. Putem afirma cu probitate faptul că o întreagă echipă pune umărul la pregătirea primei întâlniri dintre tine și Suzuki, respectând o procedură internă amplă. Ți-am stârnit curiozitatea? Stai să vezi câte am aflat!
Prima oprire: recepția mașinilor
Începem incursiunea prin culise cu recepția mașinilor, pentru care finalul fluxului logistic de transport înseamnă descărcarea de pe trailer în curtea reprezentanței noastre. Consilierul de livrare este responsabil cu inspecția calitativă și cantitativă.
În intervalul de timp necesar stocării în nodurile logistice și transportului către reprezentanță, automobilele sunt protejate prin înfoliere, având jantele, capota, hayonul și plafonul acoperite pentru protecția caroseriei. Până ajung la noi, vehiculele au active funcțiile minim necesare manevrării în siguranță, printre care: pornirea motorului, deschiderea geamurilor, reglajul oglinzilor și climatizarea. Toate acestea sunt pentru a asigura o protecție maximă.
O componentă importantă în etapa de inspecție cantitativă este inventarul. Fiecare model ajunge la reprezentanță cu diferite accesorii: covorașe, capace de jante, capac pentru cârligul de tractare, roata de rezervă etc. Inventarul difera de la un model la altul, motiv pentru care consilierul de livrare trebuie să stăpânească foarte bine detaliile echipării fiecărui model și să se asigure că ceea ce se regăsește în automobil corespunde cu ceea ce scrie pe documentul oficial.
După efectuarea inspectării atât la exterior, cât și la interior, vehiculele sunt mutate în parcarea noastră dedicată stocării până la livrarea către client. Dacă te întrebi cum arată parcarea Autonet, ei bine, imaginează-ți muuulte automobile nou-nouțe, grupate în funcție de model, chiar și de culoare, care își așteaptă rândul să intre la verificarea din service și apoi să fie livrate.
A doua (scurtă) oprire: informarea consilierilor de vânzări
După ce fiecare automobil proaspăt sosit și-a găsit locul în parcarea Autonet, revenim la birou. Consilierul de livrare trimite un e-mail oficial către întreg departamentul Vânzări și către Service, prin care informează colegii despre unitățile ajunse. Conform procedurilor interne, consilierii de vânzări trimit comenzile corespunzătoare automobilelor sosite, pentru ca acestea să poată fi pregătite corespunzător în vederea livrării. Fiecare comandă cuprinde specificațiile modelului și, după caz, accesoriile care trebuie montate.
A treia oprire: pregătirea în vederea livrării
Cea mai complexă procedură este verificarea care se efectuează în service sau, așa cum este cunoscută în termeni de specialitate, PDI (Pre Delivery Inspection). Operațiunile se realizează în funcție de model și de comandă. Tehnicienii noștri efectuează operațiunile indicate de producător și se asigură că totul este perfect funcțional.
Principalele operațiuni care se fac în cadrul pregătirii de livrare:
- se montează siguranța pentru a debloca Modul Transport;
- se inspectează mașina din punct de vedere estetic, mecanic și tehnic;
- se calibrează camerele (pentru mersul cu spatele, pentru virare) și dotările superioare;
- se completează cu lichid de spălare parbriz;
- se verifică presiunea roților, să fie cea indicată de producător, înscrisă pe stâlpul mașinii;
- se montează accesoriile comandate suplimentar;
- se alimentează cu 5l combustibil;
- se spală mașina.
Timpul de pregătire poate să varieze, de la câteva ore până la 72 de ore, pentru automobilele care nu necesită montarea accesoriilor suplimentare. În tot acest interval, consilierul de livrare urmărește statusul procedurii. Atunci când vehiculul este gata, pot exista două situații: fie acesta se livrează imediat, fie rămâne în curte, urmând să fie livrat în următoarea perioadă.
În urma finalizării verificării din service, cheile automobilelor noi ajung înapoi la consilieri și urmează programarea livrării. Cu o zi înainte de întâlnirea cu clientul, vehiculul primește o ultimă inspecție pre-livrare și, după caz, este spălat.
Ultima oprire: livrarea către client
Care este, pe scurt, sarcina consilierului de livrare, la momentul întâlnirii cu clientul? Prezentarea unui sumar al manualului de utilizare al automobilului. Căreia i se adaugă componenta umană, pregătirea temeinică a specialiștilor Autonet și relația profesională care se leagă între consilier și client.
I-am întrebat pe consilieri cum arată o zi de livrare:
- prezentarea exteriorului automobilului – pentru a asigura clientul că vehicul se prezintă în perfectă stare;
- efectuarea inventarului automobilului: roată de rezervă, ustensile pentru efectuarea penelor, de unde se deschid ușile (Keyless Entry / Keyless Go) și capota;
- indicarea recipientelor unde se pun fluidele;
- prezentarea habitaclului – unde le sunt prezentate toate funcțiile automobilului și fiecare buton în parte.
„La momentul livrării, alocăm aproximativ o jumătate de oră fiecărui client. Dacă ne permite timpul, discutăm chiar și mai mult. Încercăm să îi facem să plece cu zâmbetul pe buze. Este un lucru nou pentru ei, o bună parte dintre clienți vin de pe alte modele sau mărci și atunci nu sunt familiarizați cu ceea ce au cumpărat. Le explicăm cum se utilizează și ce face fiecare buton.”, spun consilierii noștri despre interacțiunea cu noii clienți.
Curiozitate: Care este cea mai des întâlnită întrebare a clienților la momentul livrării?
„Ce tip de combustibil să folosim?” Iar răspunsul consilierilor noștri vine în completare: Orice tip de combustibil. Cel cu cifră octanică mare, 98 sau 100, aduce în plus ceva aditivi pentru curățarea motorului. Însă atunci când automobilele pleacă de la noi nu au parte de depuneri de calamină sau a ceea ce înseamnă arderea de combustibil.
Cu ce altceva se mai ocupă consilierii de livrări?
Pe lângă procedurile menționate anterior, colegii noștri de la livrări se ocupă și de partea administrativă, prin: depuneri dosare pentru eliberare numere provizorii, gestionarea și urmărirea accesoriilor comandate pentru vehiculele noi în vederea programării la service pentru montare, gestionarea automobilelor de test drive (alimentare, înmatriculare cu numere provizorii) și a celor din showroom, interacțiunea cu clienții Autonet.
„Feedback-ul pozitiv al clientului este recompensa pe care o primim. Trebuie să te faci plăcut în meseria asta. Noi ne dăm silința pentru ca toți cei care pleacă de la noi să fie mulțumiți și să aibă zâmbetul pe buze. Punem accentul pe întreținerea relației cu clientul, chiar și după ce pleacă la volanul noii sale Suzuki.”, mărturisesc consilierii noștri de livrări.
Dacă ești proaspăt proprietar al unui automobil Autonet nou, îi poți contacta oricând pe consilierii de vânzări sau de service dacă ai vreo întrebare referitoare la modul său de funcționare. Pe website-ul nostru poți găsi toate datele lor de contact. Sunt la un telefon distanță! Nu ezita să ne întrebi atunci când ai o curiozitate pentru că cel mai bine este să te informezi chiar de la sursă, pentru a avea garanția corectitudinii informației primite. Suntem alături de tine, de la primul schimb de priviri atunci când ai intrat în showroom-ul nostru, pe întreg procesul de achiziție și de livrare, dar și în perioada post-vânzare. Avem grijă ca tu să nu ai nicio grijă!