Indicatoarele, ghidul șoselelor

De câte ori ți s-a întâmplat în ultima vreme să forțezi culoarea galbenă a semaforului? Sau să ți se pară că roșul ar avea o nuanță un pic mai deschisă? Un conducător auto vede zilnic în trafic zeci de scene pe care un instructor le-ar include la categoria „așa nu”. Poate chiar astăzi l-ai văzut pe conducătorul auto din fața ta cum trece neregulamentar. Poate în mintea lui, cele patru secunde în plus meritau câștigate… Te faci că nu vezi, crezând că a fost un incident care nu se va repeta. Ce reacție ai putea avea? Majoritatea claxonează nervoși, dar amenda nu le-o pot acorda ei, oricât de mult și-ar dori.

Știai că avem unele dintre cele mai periculoase șosele din Europa? România este pe primul loc la acest capitol. Avem cea mai mare rată a deceselor în urma accidentelor rutiere: 96 la milionul de locuitori.  Așa arată un raport pe 2018 făcut de Comisia Europeană.  Suntem urmați de Bulgaria și apoi de Letonia. La polul opus, cele mai sigure drumuri din Uniunea Europeană sunt cele din Marea Britanie, Danemarca și Irlanda. Peste 25.000 de persoane și-au pierdut viața anul trecut pe șoselele din statele comunitare. În țara noastră, DN1 este cel mai periculos drum, fiind urmat de DN7 și DN6. De ce sunt riscante? Factorii variază: aglomerația excesivă, depășirea vitezei legale, indisciplina în trafic și chiar starea tehnică depășită a multor mașini. În plus, riscul crește odată ce accelerația se apropie de podea.

Nu putem vorbi despre șosele fără a face referire la indicatoarele care ne ghidează în călătorii. Odată ce reușești să le „citești” corect și să le respecți, cu siguranță drumurile vor fi ușor de abordat, chiar și cele total necunoscute, iar tu vei ajunge la destinație în siguranță. Te-ai întrebat vreodată care sunt criteriile pe care le iau în considerare cei de la drumuri, când vine vorba despre amplasarea acestor semne de circulație? Condițiile de drum, vizibilitatea pe șosea, scopul pentru care este folosită, numărul intersecțiilor, existența rampelor/pantelor, frecvența bicicliștilor, condițiile de iluminare noaptea, cât de populată e zona etc… Sunt câțiva dintre factorii care decid ce indicatoare întâlnim pe marginea drumului. Se ține cont inclusiv de condițiile de vreme din acea zonă.

Suzuki a dezvoltat un sistem capabil să-ți „dubleze vederea” și să citească, de asemenea, indicatoarele. Nu în locul tău, sperăm, ci odată sau chiar mai repede decât tine. Scopul? De a te avertiza atunci când tocmai ai depășit limita de viteză stabilită într-o localitate. De asemenea, Noul Vitara este echipat cu și mai multe sisteme de prevenție, care te ajută să eviți situații nedorite în trafic, mai ales accidente. Sistemul Radar Brake Support (RBS) care utiliza doar un radar a fost înlocuit cu Dual Sensor Brake Support, care pe lângă un radar cu laser, utilizează și o cameră de luat vederi pentru analizarea traficului. De acum, este disponibilă și o funcție de detectare a pietonilor, care poate acționa automat sistemul de frânare. Alte sisteme de asistare și siguranță disponibile sunt: Lane Departure Warning (sistemul de avertizare a părăsirii benzii de rulare), Lane Departure Prevention (sistemul de asistare la menținerea benzii de deplasare) și Traffic Sign Recognition – TSR (sistemul de recunoaștere automată a semnelor de circulație). Călătoriile devin mai confortabile și stresul se diminuează.

Prevenția e la fel de importantă precum centura de siguranță

Suntem disciplinați în trafic și respectăm semnele de circulație, însă uneori nu e de ajuns un efort doar din partea noastră. Trebuie să fim atenți la propria stare, la manevrele celorlalți șoferi și să avem mereu alături un partener de drum. Nu, nu e vorba neapărat despre cineva care să ocupe scaunul din dreapta, ci de sistemele de siguranță care te vor trage de mânecă în zilele în care nu ești în apele tale sau când somnul nu a fost de ajuns. Dacă vrei să ai în mașină armata care să te apere de inamici, vino în showroom nostru! Ți-i vom prezenta pe cei mai buni soldați.

Leave comments

Your email address will not be published.



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Back to top