Echipa noastră la fabrica Suzuki din Ungaria
- 02.10.2018
- Autonet
- Posted by Autonet Suzuki
- 4 Comments
Săptămâna trecută am avut showroom-ul închis pentru câteva zile. Echipa de vânzări Autonet Suzuki a fost în Ungaria, la singura fabrică Suzuki din Europa. Scopul? Am fost să vedem cu ochii noștri cum sunt produse automobilele care ne plac, pe care le conducem, le recomandăm și le comercializăm. Am urmărit întregul proces de producție, dar am avut parte și de câteva experiențe frumoase la Driving Camp. Hai să-ți povestim!
Fabrica Suzuki
E bine când faci turul fabricii să n-ai nimic în spate. Nu de alta, dar rămâi impresionat de ce vezi, iar opririle sunt dese și destul de lungi. Asamblarea pieselor se face într-o ordine foarte bine definită ca timp și spațiu: sute de roboți înalți cât o clădire dau formă tablei care urmează să devină caroserie. Iar scheletul mașinii prinde viață la fiecare pas, sub comanda celor 3.000 de angajați. Destule inimi Suzuki încep să bată aici, având în vedere că doar în 2017, 180.000 de mașini au plecat spre 140 de țări. Numărul a fost atins lucrându-se în două schimburi.
Pentru asigurarea calității, există numeroase posturi intermediare de verificare, astfel încât produsul final să iasă perfect. De asemenea, există o singură linie de asamblare, iar dacă-ți imaginezi zeci de mașini la fel, una după alta, să știi că nu e așa. Pe linia de asamblare se plimbă modele diferite, atât ca motorizare și formă, cât și din punctul de vedere al culorii. Această diversitate reprezintă una din formele prin care angajații sunt ținuți atenți și activi.
Popularul model Suzuki Vitara se produce exclusiv la fabrica din Ungaria, indiferent de țara de destinație. Astfel, am putut observa atât modele ce urmează să vină în showroom-ul nostru, cât și variante pentru alte colțuri ale lumii, cum ar fi Suzuki Escudo (denumirea modelului Vitara pentru piața japoneză). Da, ai citit bine! Suzuki Vitara pentru Japonia e fabricat în Ungaria.
INEDIT: Oricine vrea să se angajeze la fabrica Suzuki din Esztergom, indiferent de departamentul pe care îl alege, trebuie să muncească două săptămâni pe linia de asamblare, să vadă ce înseamnă întregul proces și să înțeleagă ce se întâmplă acolo.
Driving Camp
Driving Camp reprezintă locul perfect unde poți testa ce poate face o mașină, dar și abilitățile tale de șofer. E ideal pentru simularea unor situații de urgență, pentru că spațiul pus la dispoziție e sigur.
Există o suprafață imensă care simulează gheața, iar noi am trecut pe rând, prin mai multe probe. Una dintre ele a constat în parcurgerea unui traseu cu obstacole. Apoi, a urmat o pistă alunecoasă, unde trebuia să menținem mașina în traiectorie dreaptă. Băieților le-au plăcut mai ales virajele în cerc pe drum alunecos și în condiții de aderență. A fost frumos tare pe circuit și am avut parte de adrenalina aia pe care o vezi prin filme, a spus Alex. Iar una dintre cele mai provocatoare probe a fost coborârea în pantă alunecoasă, urmată de urcarea în rampă cu viteză.
Cum am văzut noi experiența?
Oana: Eu nu mai fusesem într-o fabrică înainte și am fost surprinsă să văd cât de mulți roboți există în tot procesul de producție. Cred că am făcut un pas în viitor! Și am înțeles cum se comportă, într-adevăr, mașinile cu care lucrăm.
Alexandru: Visam la o experiență d-asta încă din prima mea săptămână de lucru aici. A fost foarte tare!
Cristi: Am fost impresionat să văd cum arată ușile mașinii… înainte să devină uși. Și cum sunt modelate de niște roboți.
Cristi S: Mulți clienți vin cu ideea că Suzuki e brand japonez, iar mașinile pe care le vindem sunt importate din Ungaria și produse acolo, deci n-ar avea același ADN. Ei bine, acum le pot spune că am văzut cu ochii mei cum sunt asamblate ele în Ungaria, cu piesele și motoare nipone. Mi-a plăcut mult că majoritatea angajaților sunt tineri de 20-30 de ani.
4 Comments
Sunt convins de calitate după deoarece am un Fiat Sedici, geamănul lui Suzuki SX4, fabricat tot acolo,
are 10 ani și se comportă admirabil din toate punctele de vedere.
Succes Oana!
Buna ziua oameni buni,
Va adresez o intrebare ca proaspat posesor al unui s cross dupa 12 ani de sx4 de care am fost ffff multumit.M-a dus unde am vrut si m-a adus acasa fara probleme cu acea navi de care am fost incantat cum a mers. La modelul nou se pare ca lucrurile nu mai stau asa. La un traseu ai variante care nu au legatura cu setarile. si cel mai inervant este ghidarea in limba romana, cu acea domnisoara care nu se exprima corect si altele .Intrebare : se poate schima vocea cu cea a lui Marcel de exemplu si daca da cum se poate face? Va multumesc anticipat pentru raspuns si va doresc numai bine la toata echipa.