Ce înseamnă Suzuki Hybrid?
- 02.03.2020
- Autonet
- Posted by Autonet Suzuki
- 2 Comments
Încă de mici am fost învățați să conservăm mediul înconjurător. Ni se spunea să nu aruncăm pe jos, să avem grijă de natură și să nu risipim mâncarea. Acum, când volanul este în mâinile noastre, iar tipul de automobil pentru care optăm poate avea efecte asupra mediului, lecțiile copilăriei capătă un caracter mai responsabil.
Suzuki vine în ajutorul tău pentru a-ți oferi o variantă prin care poți conduce un automobil prietenos cu mediul înconjurător: sistemul Hybrid.
Ce înseamnă Hybrid?
Este un sistem hibrid de tip mild care vine în ajutorul motorului prin intermediul unui generator integrat (ISG) și o baterie Li-ion de 12 sau 48 de V. Acesta are funcția de motor electric pe baza unei baterii eficiente care se poate încărca și alimenta de la sine, astfel nu necesită încărcarea la priză. Este, practic, un asistent al motorului termic și funcționează odată cu acesta.
Cum funcționează?
Asistă motorul în momentul în care acesta se oprește, fiind făcută trecerea la componentele electrice care sunt alimentate de baterii. Generatorul funcționează ca un motor de pornire pentru a reporni motorul într-un mod silențios. Poate ajuta și în momentul în care accelerezi, reducând consumul de combustibil, iar în timpul decelerării folosește energia cinetică pentru a genera electricitate și pentru a încărca bateriile.
Suzuki Hybrid a fost integrat în caroserie fără a schimba structura habitaclului. Deci, te bucuri de același spațiu și într-o mașină sustenabilă. 🙂
Sistemul poate fi disponibil în două variante: de 12V, pentru Ignis și Swift și de 48V, pentru Vitara și SX4 S-Cross.
Printre beneficiile principale sunt:
- reducerea combustibilului și al emisiilor;
- greutate redusă;
- silențiozitate;
- recuperarea energiei în timpul frânării;
- putere de accelerație mai mare;
- costuri reduse la achiziție.
Ce se întâmplă când conduci?
În timp ce menții viteza constantă, generatorul ajută la scăderea consumului de combustibil, iar energia stocată este folosită pentru alimentarea celorlalte componente electrice.
Când frânezi, își stochează puterea generată pentru momentul în care va asista motorul. În timpul decelerării, energia cinetică se transformă în energie electrică și încarcă ambii acumulatori.
Când sistemul START-STOP oprește motorul, bateria își recapătă energia cu ajutorul acumulatorului Li-ion.
La repornirea cu ajutorul sistemului START-STOP, generatorul asistă motorul pentru a reduce folosirea combustibilului pe o perioadă mai îndelungată în timpul accelerării, iar repornirea se face într-un mod silențios. În timpul accelerării, preia o parte din sarcina motorului și reduce consumul.
Când acționezi ambreiajul și eliberezi pedala de accelerație, turația motorului termic scade și injecția de combustibil este oprită, iar generatorul intervine menținând la relanti motorul termic, pentru a obține un consum redus de combustibil.
Cam așa arată „radiografia” automobilului tău pus în fața manevrelor de conducere.
Te așteptăm în showroom să descoperi tehnologiile unui viitor mai curat! 🙂
2 Comments
Bună ziua,
Tocmai am achiziționat un Suzuki Swift și mi s-a spus sa am grija ca în cazul în care nu folosesc mașină mult timp, sa o las totuși sa meargă pentru aprox. 30 min sa nu scadă sub 2 liniuțe, ca se termina. Am folosit-o zi de zi cate puțin. Avea 3 linii când am luat-o, acum 3 zile, de dimineață tot 3 și seara aceasta, 2 linii, ceea ce m-a speriat. Ce se întâmplă? Mulțumesc.