4×4 și sportiv? Da: Jimny condus de Dorin Bordușanu!

Tragem pe dreapta pentru a-l cunoaște pe Dorin Bordușanu, proprietarul unui automobil capabil să facă față oricărui drum: Jimny. Dorin este pasionat de sport încă de la vârsta de opt ani și și-a construit o carieră frumoasă în acest domeniu, reușind să ajute oamenii să își atingă obiectivele în ceea ce privește sănătatea. Cum se împacă firea sportivă cu o mașină 4×4? De minune! Dorin are de făcut zilnic drumuri, iar o mașină cu care îi face plăcere să se pună în mișcare este esențială.

„Când cumpăr un automobil, nu pot spune că mă străduiesc să-mi justific achiziția cu criterii standard: cel mai mare portbagaj din clasă, cel mai mic consum etc. Mașina pe care mi-o cumpăr trebuie să fie practică, dar să-mi pună și un zâmbet pe față când sunt la volanul ei.”

De unde pasiunea pentru mașinile de teren? Amintirile frumoase nu se uită niciodată, iar în cazul lui Dorin, una dintre amintiri a avut patru roți, tracțiune integrală și capacitatea de a se descurca pe orice tip de drum. Nevoit să o vândă, a dat șanse unei berline, însă în tot acest timp, a simțit lipsa unei mașini 4×4. De aceea, Suzuki Jimny a reprezentat opțiunea perfectă pentru el.

„Urmăresc acest model încă de la lansarea internațională, de acum mai bine de un an. Până să mă hotărăsc să-l cumpăr, cred că am văzut toate review-urile de pe internet, care nu au făcut decât să-mi întărească decizia de a-l achiziționa. Pe piață, momentan nu sunt concurenți care să ofere acest pachet (estetic, performanță off-road și dimensiuni reduse) în același preț. Așa că, pentru mine a fost o alegere ușoară, știam că acesta va fi următorul meu autoturism încă de la lansare.”

De la primele călătorii, Jimny și-a pregătit toate calitățile pentru a-l cuceri. L-a surprins prin vizibilitatea foarte bună, ușurința de a parca, manevrarea în trafic, caroseria care determină aprecierea ușoară a distanțelor, dar mai ales, faptul că reușește să îl binedispună de fiecare dată când e la volan: „Aceste mașini au fost făcute dintotdeauna să reziste. Un mare plus îl aduce faptul că Jimny este fabricat doar în Japonia.”

Procesul de achiziție a fost lipsit de complicații. „Am avut parte de o comunicare foarte bună cu Cristi Stanimir de la Autonet. Știam că trebuie să aștept ceva timp venirea mașinii, dar am primit-o chiar cu aproape două luni mai devreme decât termenul estimat.”

Unei mașini 4×4 îi place să părăsească asfaltul, așa că Dorin a încercat să îi testeze capacitățile off-road pe diferite drumuri accidentate. Spune că nu a reușit să o pună în dificultate adevărată încă. Ne-a povestit cum sistemul de coborâre în pantă este eficient, mașina fiind capabilă să mențină o viteză constantă și să frâneze automat. Își dorește să viziteze mai mult țara, deoarece Jimny îi oferă avantajul de a ajunge în locuri inaccesibile pentru majoritatea autovehiculelor.

Să trecem la un subiect „tabu” pentru o mașină de teren: mersul pe autostradă. Îl putem transforma în mit, pentru că Dorin a venit cu afirmații care să îl combată: „Mersul pe autostradă nu este atât de rău pe cât vor unii să audă. Eu mi-am setat pilotul automat pe 130km/h și nu am simțit vreo nesiguranță; am mers și pe ploaie, temperaturi de 0 grade etc.”

Dacă autostrada nu reprezintă o provocare, cum rămâne cu traficul din București?Mi se pare foarte reușită și ca mașină de oraș, loc unde conduc 90% din timp. În primul rând, ai o vizibilitate foarte bună datorită poziției înalte la volan, este ușor de parcat și are un consum mic – este una dintre puținele mașini care vor consuma mai puțin în oraș (7l/100km) decât pe autostradă (8,5, 9l/100km).”

Jimny face impresie bună oriunde ajunge. Dorin ne-a povestit cum toți sunt încântați de el și chiar unii străini îl opresc și-l roagă să-i dea detalii despre mașină. Povestește încântat, dar cu toate astea, nu ar lăsa pe nimeni să îl conducă. Plus că: „Un șofer la volanul unui automobil de teren nu are cum să fie un împătimit al vitezei, trebuie să fie conștient de capacitățile autoturismului său, dar și de limitările acestuia.”

Dacă te gândești ca următoarea ta mașină să fie Jimny, Dorin ne-a spus cui i-ar recomanda-o: „Nu ai cum să-ți cumperi o astfel de mașină și să te aștepti să o conduci ca pe o mașină sport, așa cum nu ai cum să iei un autoturism sport si să îl duci în locurile unde poate ajunge un Jimny. Cred că publicul țintă pentru Jimny este unul nișat, persoane care știu ce înseamnă un autoturism 4×4, înteleg pentru ce se folosește acel reductor de tracțiune și își doresc să folosească această mașină exact pentru ce a fost proiectată.”

Noi îi urăm să aibă parte de drumuri cu adrenalină și să zâmbească des la volanul lui Jimny! 🙂

Leave comments

Your email address will not be published.



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Back to top