Există mașina timpului? La Suzuki Plaza găsești mai multe.

Când te gândești la Japonia, îți vin în minte numeroase lucruri: sushi, oameni puncuali, tehnologie dezvoltată, mașini fiabile și… Suzuki :). Toamna aceasta, am avut ocazia să descoperim străzile nipone, oamenii și aerul asiatic. Pentru a ne îmbogăți cunoștințele, prima oprire a fost Suzuki Plaza: o clădire îmbibată cu istorie, care de la primul pas te transpune în timp.

Un prim exponat care ne-a atras atenția a fost Suzulight TL. A fost un model care a câștigat numeroase aprecieri și o imensă popularitate, mulțumită spațiului de depozitare și accelerației puternice. Datorită lui, Suzuki a experimentat o creștere rapidă în producția vehiculelelor mini. În decembrie 1959, la doar trei luni de la lansare, ajunsese deja la două sute de unități produse pe lună, cu un total de 5.824 vândute în 1960.

La câțiva pași, descoperim altă operă, Fronte 360 (LC10). A ajuns pe piață ca un nou concept, caracterizat de o abordare diferită a modelului Suzulight. Motorul avea o structură complexă a suprafeței cunoscută ca linia sticlei de cola. Spațiul interior era suficient pentru patru persoane, dorindu-se astfel atingerea unui nou segment de public: familiile.

Sigur l-ai remarca pe Jimny în orice showroom ai intra. Așa s-a întâmplat și când l-am văzut ca exponat în muzeu. Jimny LJ10 a fost primul model cu tracțiune integrală pe patru roți în clasa mașinilor mini. Plus că, avea aceleași caracteristici ca ale motorului disponibil pe modelul Carry.

Vitara, SUV-ul compact al zilelor noastre, a fost cunoscut sub numele de Escudo sau modelul lui Elton John. Originalul a fost produs la CAMI Automotive Inc., Canada, unde a fost comercializat sub numele de Sidekick. De asemenea, a fost fabricat la Uzina Iwata din Japonia și exportat în străinătate sub numele de Vitara. Vehiculul din imagine este o versiune rară care a fost vândută drept ediție limitată specială a modelului Elton John din Germania, în 1997.

Hmm, miroase a cafea sau a mașină nouă? A Cappuccino! Acest vehicul a fost dezvoltat ca un model complet nou și avea la bază conceptul de a conduce în timp ce simți vântul pe piele. Pentru a îmbina plăcerea condusului cu sentimental pletelor în vânt, Suzuki a selectat o construcție de acoperiș care a permis patru posibilități diferite: hardtop, acoperiș T-bar, top Targa și complet deschis. Te puteai simți ca o vedetă de Hollywood la volanul ei!

Cu siguranță, n-ai mai văzut vreun Swift în această ipostază. Modelul de mai sus este decupat în așa fel încât să putem vedea toate secretele care l-au transformat într-un automobil remarcabil. Acum, putem înțelege mai bine ce se întâmplă când ne punem în mișcare.

Dacă vizitezi Japonia, ar fi bine să adaugi Suzuki Plaza în programul tău de activități. Numeroasele mașini te vor plimba prin timp și vei vedea frumusețea moștenită ale modelelor actuale, dar și cât de mult noile tehnologii și funcții ale automobilelor ne-au simplificat viața.

Ție ce model ți-a atras atenția?

1 Comment

Leave comments

Your email address will not be published.



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Back to top