Garanție extinsă

INFORMAŢII CU PRIVIRE LA PROGRAMUL DE GARANŢIE EXTINSĂ SUZUKI

Garanţia extinsă Suzuki de care beneficiaţi este o opţiune inteligentă, care vă va scăpa de griji din momentul cumpărării noului autovehicul Suzuki. Durata garanţiei este menţionată în Certificatul de Garanţie ce va fi ataşat şi se va utiliza împreună cu acest Carnet de Garanţie Extinsă. În acest Carnet veţi găsi toate detaliile legate de modul în care vă puteţi bucura de avantajele oferite dumneavoastră de Programul de Garanţie Extinsă Suzuki.
Totuşi, dacă aveţi întrebări suplimentare, nu ezitaţi să contactaţi partenerul dumneavoastră local, autorizat Suzuki.

Programul de Garanţie Extinsă Suzuki a fost realizat pentru a întâmpina exigenţele dumneavoastră privind utilizarea autovehiculului, oferindu-vă posibilitatea de a extinde garanţia standard a producătorului (de care dispuneti deja), cu 24 de luni. Astfel, autovehiculul dumneavoastră poate beneficia de o garanţie de până la maxim 5 ani, fără limită de kilometri. Perioada garanţiei extinse va începe în ziua următoare încetării garanţiei producătorului, fără a depaşi perioada maximă sus menţionată.

Garanţia extinsă acoperă toate costurile legate de piesele de schimb şi de manopera, percepute de un Reparator Autorizat atunci când defecţiunea se datorează exclusiv unor vicii de fabricaţie (de material sau de montaj). Părţile mecanice şi electrice acoperite de Garanţia Extinsă sunt menţionate în acest Carnet la capitolul « Componentele acoperite de Garanţia Extinsă Suzuki ».
Tot aici veţi găsi date importante privind Garanţia Extinsă, de aceea vă recomandăm să citiţi cu atenţie toate detaliile pentru a putea şti ce vă oferă această garanţie şi a fi informat cu privire la limitele acestei garanţii.

 

ÎNCREDERE ŞI SIGURANŢĂ. DEZVOLTARE CONTINUĂ

Serviciile noastre post-vânzare vă stau la dispoziţie pentru că aţi decis să achiziţionaţi un autoturism Suzuki nou. Autoturismul dumneavoastră. merită tot ce este mai bun şi tocmai acesta este lucrul pe care vi-l oferim prin calitatea şi siguranţa Reparatorilor Autorizaţi Suzuki.

Personalul calificat al Reparatorilor Autorizaţi Suzuki vă oferă consiliere şi competenţă. Noi suntem aici ca să întreţinem corespunzător autoturismul dumneavoastră şi să efectuăm reparaţiile de care aveţi nevoie prin utilizarea de piese originale de calitate garantată.
Dacă aveţi întrebări cu privire la garanţia autoturismului dumneavoastră, vă rugăm să contactaţi Reparatorul Autorizat cel mai apropiat. Calitatea lucrărilor este garantată ceea ce înseamnă cu certitudine că vă aflaţi pe mâini bune.
Puteţi conta întotdeauna pe servicii excelente fiindcă tocmai acesta este scopul nostru. Dar noi nu ne mulţumim numai cu satisfacerea dorinţelor dumneavoastră – noi dorim să vă depăşim aşteptările. Este motivaţia noastră, forţa care ne mobilizează zi de zi.

 

SERVICE SUZUKI

Carnetul de Garanţie Extinsă este emis pentru toate autovehiculele incluse în programul de Garanţie Extinsă Suzuki.
Aplicarea profesionistă şi temeinică a verificărilor service şi a întreţinerii autovehiculului conform regulilor menţionate de producător, contribuie la menţinerea siguranţei, economicităţii şi a stării de funcţionare a autovehiculului dumneavoastră. Totodată, evidenţa lucrărilor de service, completată regulat la un Reparator Autorizat Suzuki, creşte valoarea de revânzare a autovehiculului dumneavoastră.

Pentru buna funcţionare a autovehiculului dumneavoastră, asigurati-vă că acesta este întreţinut şi reparat în conformitate cu specificaţiile date de producător.

 

Certificări

Reparatorul Autorizat Suzuki va ştampila şi va semna fişa dumneavoastră de service din Caietul de Service şi va verifica dacă programul de service – inclusiv reviziile, a fost efectuat conform specificaţiilor producatorului. În Caietul de Service se aplică semnătura şi ştampila Reparatorului Autorizat Suzuki, precum şi data efectuării reviziei şi numărul de kilometri parcurşi.

După terminarea lucrărilor, asiguraţi-vă că în Caietul de Service au fost înscrise corect aceste date. Deţinerea dovezilor cu privire la executarea verificării la service şi a lucrărilor de revizie, conform specificaţiilor producătorului, este o condiţie pentru orice cerere ulterioară de garanţie din cadrul programului de Garanţie Extinsă şi constituie de asemenea un avantaj la vânzarea ulterioară a autovehiculului.

Pentru a vă asigura că totul este corect, ţineţi întotdeauna împreună Caietul de Garanţie Extinsă Suzuki şi Caietul de Service al autovehiculului, alături de înregistrarea la zi a operaţiunilor de service şi mentenanţă, şi de facturile emise de Reparatorul Autorizat.

 

Cereri de garanţie

Caietul de Service trebuie considerat ca fiind o parte a autovehiculului pe care l-aţi achiziţionat. De aceea, acest Caiet trebuie să rămână permanent în autovehicul pentru a se asigura o reparaţie rapidă şi de calitate.

IMPORTANT!
Pentru asigurarea unor servicii rapide şi eficiente, Reparatorul Autorizat Suzuki trebuie să aibă acces la Caietul dumneavoastră de Service şi la Carnetul de Garanţie Extinsă, facturile de întreţinere de la service, precum şi la alte documente ale autovehiculului.
Perioada garanţiei extinse este de 24 de luni şi începe in ziua următoare expirării garanţiei producătorului.

 

Intervalele la care se efectuează service-ul

Pentru a vă menţine dreptul la reparaţii în perioada de garanţie extinsă, întreţinerile la service trebuie să fie conforme cu recomandarea producătorului autovehiculului şi să fie efectuate de un Reparator Autorizat Suzuki.

 

Data service-ului, verificările la service

Datele referitoare la revizii, întreţinere şi verificările aferente, la service, precum şi lucrările obligatorii pot fi găsite pe paginile Caietului de Service a autovehiculului dumneavoastră, în planul de service.
Vă atragem atenţia asupra faptului că intervalele de service menţionate pot fi depăşite cu maximum două săptămâni sau 500 km. În acest caz, următorul interval de service se scurtează cu timpul depăşit. Asta înseamnă că depăşirile nu se pot cumula.

 

PROGRAMUL DE GARANŢIE EXTINSĂ

Programul de garanţie extinsă a fost elaborat pentru a satisface nevoile dumneavoastră legate de garanţie (verificaţi durata/termenul din Certificatul dumneavoastră de Garanţie Extinsă). Asta înseamnă că, dacă o piesă care este acoperită de această garanţie se defectează în perioada de Garanţie Extinsă, această piesă va fi reparată sau înlocuită conform condiţiilor menţionate în continuare în acest Carnet.

 

Întreţinerea autovehiculului

Fiecare autovehicul trebuie întreţinut conform instrucţiunilor producătorului, apelând la un Reparator Autorizat Suzuki. Pentru explicaţii detaliate vă rugăm să contactaţi Reparatorul Autorizat Suzuki.

 

Transferul garanţiei extinse către un nou proprietar

Programul de Garanţie Extinsă Suzuki aparţine autovehiculului, aşa încât el reprezintă un serviciu suplimentar oferit noului proprietar, în ipoteza în care vă decideţi să vindeţi autovehiculul. Trebuie să vă asiguraţi că toate documentele aferente Garanţiei Extinse sunt predate noului proprietar.

Dacă este posibil, verificaţi dacă noii cumpărători sunt conştienţi de importanţa service-ului de rutină. Pentru ca Garanţia Extinsă să rămână în vigoare, noul proprietar trebuie să informeze Distribuitorul Autorizat Suzuki de unde a fost cumpărată Garanţia Extinsă despre schimbarea proprietarului.
Menţiune: Garanţia îşi pierde valabilitatea dacă autovehiculul este vândut unui vânzător comercial de automobile şi/sau prin intermediul unui al treilea vânzător comercial intermediar.

 

COMPONENTELE ACOPERITE DE GARANŢIA EXTINSĂ

Sunt acoperite integral toate piesele enumerate mai jos inclusiv costurile manoperei.
Piesele care nu sunt menţionate în mod expres ca obiect al acestei garanţii extinse, nu intră sub incidenţa acesteia.
Valoarea reparaţiilor individuale şi însumate pe maşina nu poate depăşi valoarea stabilită în Certificatul de Garanţie Extinsă.

 

COMPONENTE ANSAMBLU MOTOR

Colectorul de admisie, bloc motor, carter, chiulasa, garnitura de chiulasă, carcasa în cazul motoarelor cu piston rotativ şi toate componentele interne referitoare la circulaţia de ulei; răcitor de ulei, pompa de ulei, senzorul de presiune ulei, carcasa filtru de ulei, volantul împreună cu coroană dinţată, curele / lanţ şi role întinzătoare, cu condiţia ca intervalele de înlocuire să fi fost respectate.

 

TURBOSUFLANTA (DOAR DACĂ ESTE MONTATĂ DIN FABRICĂ)

 

COMPONENTE CUTIE DE VITEZE MANUALĂ / AUTOMATĂ

Carcasa şi toate componentele interne, convertor de cuplu, modulele electronice de management şi control, cablurile mecanice de control şi cutii de transfer.

 

COMPONENTE AMBREIAJ

Placa de presiune (defecţiuni tehnice), cilindrii de ambreiaj.

 

COMPONENTE ANSAMBLU DIFERENŢIAL

Carcasa diferenţialului (tracţiune pe faţă şi/sau spate) inclusiv toate componentele interne.

 

COMPONENTE ANSAMBLU TRANSMISIE

Arbore cardanic, articulaţii universale, arbori planetari, sistemele mecanice şi electronice de control al tracţiunii şi patinării.

 

COMPONENTELE SISTEMULUI DE DIRECŢIE

Sistemele de direcţie mecanice sau hidraulice cu toate componentele interne, pompa hidraulică cu toate componentele interne, motor electric de asistenţă, componente electronice ale sistemului de direcţie.

 

COMPONENTELE SISTEMULUI DE FRÂNARE

Pompa de frână, cilindrii receptori, rezervor de compensare, cablu frână de mână (excluzând componentele de frânare), regulator de presiune, limitator presiune şi următoarele componente ale sistemelor de frânare şi anti-derapare: modulul electronic, senzor de rotaţie şi unitătile hidraulice.

 

COMPONENTELE SISTEMULUI DE ALIMENTARE

Pompa de combustibil, pompa injectie, injectoare, carburatoare, sistemele de control amestec de combustibil, turbosuflanta (doar dacă este montată din fabrică) şi componente electronice ale sistemului de injecţie.

 

COMPONENTELE SISTEMULUI ELECTRIC ŞI ELECTRONIC

Alternator cu regulator, electromotor, sistemul de aprindere electronic (excluzând cablurile de aprindere), cabluri electrice ale sistemului de injecţie electronică (excluzând coroziunea şi oxidarea) şi computer de bord (afişajul multifuncţional).

 

COMPONENTELE SISTEMULUI DE RĂCIRE

Radiator, calorifer, termostat, pompă de apă, radiator pentru sisteme de transmisie automată, ventilator vasco-cuplaj, ambreiaj ventilator şi releu termic.

 

COMPONENTELE SISTEMULUI DE EVACUARE (EŞAPAMENT)

Colectorul de evacuare şi sondă lambda (doar componentele de montaj în legatură cu înlocuirea unui senzor lambda defect).

 

COMPONENTELE SISTEMULUI DE SIGURANŢĂ PASAGERI

Senzorii electronici aparţinând sistemului airbag şi pretensionare centuri de siguranţă; modulele şi elementele detonatoare (cu excepţia cazurilor de accident sau impact).

 

COMPONENTELE SISTEMULUI DE AER CONDIŢIONAT

Compresor, vaporizator şi condensor cu ventilator.

 

MATERIALE DE LUCRU (CONSUMABILE)

Materialele consumabile precum uleiurile, filtrele, lichidul de răcire sunt cu titlu gratuit dacă înlocuirea lor este necesară ca rezultat direct al unei defecţiuni mecanice a unei piese acoperite de această garanţie.

 

SIMERINGURI ŞI GARNITURI

Sunt acoperite toate simeringurile şi garniturile ce aparţin motorului, cutiei de viteze sau ansamblului diferenţial, dacă dezasamblarea acestora este necesară pentru efectuarea unei reparaţii acoperite de garanţia extinsă.

 

EXCEPŢII SPECIFICE (NU SUNT ACOPERITE)

Caroserie (inclusiv coroziunea şi perforarea), vopsea, ornamente exterioare, geamuri, oglinzi, tapiţerie, mânere portiere, sistemele de comunicare şi cele audio, echipamentul de navigaţie, structură scaune şi culise.
Becuri şi suport de becuri, lamele şi braţe ştergătoare, bateria, sistemul de eşapament, convertorul catalitic, ansamblu airbag (sac şi capsulă), telecomanda sistemului de închidere centralizată, centurile de siguranţă (numai banda), anvelope şi jante.
Uzura normală a pieselor, incluzând, dar fără a se limita la: bujii, cabluri, fişele de bujii, materiale de fricţiune de la frâne sau ambreiaj, lamele ştergător, cabluri, conducte, furtune, conectori, cablaje şi curele (curelele de distribuţie sunt acoperite atâta timp cât ele au fost schimbate conform recomandărilor producătorului).

 

TERMENII ŞI CONDIŢIILE GARANŢIEI EXTINSE

Nu există nici o limită a frecvenţei sesizărilor pe care le puteţi face în Garanţia Extinsă. Există totuşi câteva condiţii ce trebuie respectate:
În cadrul garanţiei extinse autoturismul dumneavoastră trebuie verificat de către un Reparator Autorizat Suzuki, conform recomandărilor producătorului, fără a depaşi cu 500 km sau 14 zile calendaristice intervalele de revizii recomandate de producător pentru autovehiculul dumneavoastră. Evidenţa lucrărilor de service trebuie ştampilată şi actualizată la fiecare revizie în Caietul de Service.

 

Exceptări de la Garanţia Extinsă

a. Reparaţiile sau înlocuirile datorate uzurii normale a autovehiculelor sau schimbărilor intervenite asupra pieselor componente a autovehiculului ca urmare a învechirii acestora (ex. cojiri de vopsea, modificări de culoare, coroziune etc.), precum şi pentru înlocuiri sau reparaţii datorate uzurii morale a pieselor componente a autovehiculelor;
b. Reparaţii sau înlocuiri care se datorează faptului că proprietarul autovehiculului nu a respectat condiţiile sau indicaţiile înscrise în manualul de utilizare a autovehiculului emis de către producător, precum şi în certificatul de garanţie extinsă ataşat;
c. Reparaţii sau înlocuiri ale pieselor care s-au deteriorat ca urmare a alimentării cu combustibil necorespunzător şi/sau care nu este la nivelul standardelor indicate de producător, precum şi ca urmare a lipsei sau utilizării oricăror uleiuri/lubrifianţi necorespunzători ca tip sau cantitate;
d. Reparaţii sau înlocuiri ale unor piese a caror defecţiune este cauzată de modificări/reparaţii ale autovehiculului efectuate în service-uri neautorizate de producător sau de montarea pe autovehicul a unor echipamente experimentale sau de modificări aduse autovehiculului ce pot conduce la avarierea pieselor acoperite de această garanţie extinsă;
e. Orice costuri care depaşesc răspunderea Importatorului, în calitate de Reparator Autorizat, asumată prin certificatul de garanţie extinsă ataşat, incluzând orice daune de consecinţă (ex: pierderi de profit/venit înregistrate de proprietarii autovehiculelor pe perioada de neutilizare a autovehiculului pe timpul reparaţiei);
f. Defecţiuni înregistrate la piesele autovehiculului ca urmare a utilizării acestuia în afara drumurilor publice cu excepţia aleilor de acces către spaţii de locuit /locuri de parcare/garaje, la raliuri, curse sau orice competiţie;
g. Pagubele produse autovehiculului ca urmare a pătrunderii cu acesta în locuri inundate. Prin locuri inundate se înţeleg porţiuni de uscat acoperite cu apă provenită din revărsarea apelor pluviale, din ploi sau alte fenomene naturale;
h. Orice costuri sau cheltuieli rezultând din retragerea autovehiculelor de catre producător pe perioada de garanţie sau în afara acesteia, ca urmare a constatării unor defecte de fabricaţie sau din orice alt motiv;
i. Defecţiuni înregistrate de piesele cuprinse în acest Carnet de garanţie extinsă şi care fac obiectul acestei garanţii, dacă aceste defecţiuni se datorează avarierii sau defecţiunii unei piese neincluse în această garanţie extinsă, respectiv garanţia extinsă funcţionează numai dacă defectul ţine de caracteristica piesei acoperite şi nu, dacă este provocată de o defecţiune a unei piese neacoperite de această garanţie.
j. Orice defecţiuni înregistrate de piesele unui autovehicul datorate accidentelor de circulaţie, utilizării necorespunzatoare a autovehiculelor, precum şi oricăror altor cauze externe precum: incendiu, inundaţii, înghet, ciocniri, loviri etc. (evenimente de orice fel care nu au nici o legatură cu funcţionarea normală a autovehiculului);
k. Orice defecţiuni înregistrate de piesele unui autovehicul ca urmare a unor acte intenţionate sau ilegale;
l. Combustibili, chimicale, filtre, antigel, lichid de frână, lubrifiant sau ulei. Totuşi, dacă aceste piese şi consumabile sunt necesare ca părţi ale unor reparaţii incluse în garanţia extinsă, acestea sunt acoperite de prezenta garanţie;
m. Orice defecţiune înregistrată la piesele componente ale autovehiculelor utilizate pentru: închiriere, taximetrie, şcoală de şoferi, companii de curierat/expediere, contracte în sistem „self drive”, ambulanţe, servicii publice (ex. autovehicule de curăţare a străzilor, de ridicare a gunoiului etc.), campanii de menţinere a păcii;
n. Orice înlocuire a unei piese componente a unui autovehicul facută în scopul exclusiv de a permite autovehiculului să se încadreze în standardele de funcţionare cerute de legislaţia română în vigoare (ex: reglaje ale motorului, controlul noxelor de CO2 conform cerinţelor ITP etc.);
o. Orice defecţiuni sau daune de consecinţă rezultând direct sau indirect din defectarea oricărui computer, echipament de procesare a datelor, microcip sau a altor echipamente similare sau software;
p. Orice consecinţă directă sau indirectă a războiului, invaziei, actelor ostile ale unui inamic (indiferent dacă starea de război este declarată sau nu), actelor de terorism (declarat sau nu), rebeliunii, revoluţiei, insurecţiei sau dictaturii militare.
q. Pierderi directe sau indirecte cauzate de sau rezultând din orice combustibil nuclear sau deşeu obţinut din arderea combustibilului nuclear.
r. Orice defecţiune pre-existentă intrării în garanţie a autovehiculului precum şi costurile de remediere a acestor defecţiuni.
s. Cheltuieli cu întreţinerea zilnică a autovehiculelor.

ÎN CAZUL UNEI DEFECŢIUNI

A. Dacă autovehiculul dumneavoastră se defectează în România:
1. Vă rugăm să duceţi autovehiculul dumneavoastră la un Reparator Autorizat Suzuki.
2. Cereti Reparatorului Autorizat Suzuki să vă comunice cauza defecţiunii. În cazul în care reparaţia nu este acoperită de această garanţie, dumneavoastră vă daţi acordul să suportaţi costurile aferente.
3. Reparatorul Autorizat Suzuki va stabili dacă aceea este o defecţiune acoperită de Garanţia Extinsă conform condiţiilor acestei garanţii. Dacă vă aflaţi în această situaţie, autovehiculul va fi reparat cu titlu gratuit.
4. Reparatorul Autorizat Suzuki se adresează Centrului de Administrare a Garanţiilor pentru acord. Centrul de Administrare a Garanţiilor îşi rezervă dreptul de a verifica circumstanţele în care a survenit defecţiunea, dacă nu s-au efectuat reviziile la timp, dacă aţi dat dovadă de neglijenţă în exploatare sau aţi suprasolicitat autovehiculul, în aceste cazuri costurile reparaţiei vor cădea în sarcina dumneavoastră.

B. Dacă vehiculul dumneavoastră se defectează în afara României:
1. Adresaţi-vă celui mai apropiat Reparator Autorizat Suzuki.
2. Cereţi acestuia să identifice defecţiunea şi să estimeze costurile reparaţiei.
3. Dacă aveţi posibilitatea, sunaţi Distribuitorul Autorizat Suzuki de la care aţi cumpărat Garanţia Extinsă pentru a vă sfătui în privinţa soluţionării problemei.
4. Factura de reparaţie o plătiţi dumneavoastră. Pe factură trebuie să menţionaţi în rubrica « cumpărător » numele şi adresa Distribuitorul Autorizat Suzuki de la care aţi cumpărat Garanţia Extinsă.
5. După întoarcerea în România vă rugăm să duceţi factura pe care aţi plătit-o împreună cu Certificatul de Garanţie Extinsă şi datele de revizie periodică – Caietul de Service, la Distribuitorul autorizat Suzuki de la care aţi cumpărat Garanţia Extinsă pentru ca acesta să trimită documentaţia la prelucrare la Centrul de Admninistrare a Garanţiilor.
6. După prelucrarea documentaţiei de garanţie extinsă şi autorizarea reparaţiei de către Centrul de Autorizare a Garanţiilor, Distribuitorul autorizat Suzuki va obţine un număr de autorizare ceea ce-i va garanta plata respectivei reparaţii. Distribuitorul va returna costurile reparaţiilor pe garanţie extinsă în contul dumneavoastră. Se va despăgubi costul pieselor şi manoperei practicate în România.

Back to top