ALLGRIP: experiența 4×4 ajunsă la deplină maturitate

Sursă foto: auto-testdrive.ro

Încă din anul 1970, Suzuki a dezvoltat și a lansat pe piață o multitudine de vehicule 4×4 ce au răspuns diferitelor necesități ale șoferilor din zone variate ale globului. Imaginea Suzuki de 4×4 veritabil a devenit atât de bine recunoscută în lumea întreagă, încât atunci când foarte mulți oameni aud numele Suzuki, îl asociază imediat cu un autovehicul 4×4.
Astăzi, întreaga experiență Suzuki în dezvoltarea și aplicarea tehnologiilor de tracțiune integrală a fost perfecționată, rafinată și redefinită sub denumirea: ALLGRIP.

Cum ar fi un autovehicul care să se descurce excelent pe teren accidentat și să poată ajunge în locuri unde niciun altul nu a putut accede până acum?
Cu această idee în minte, inginerii Suzuki au început să lucreze în primăvara lui 1968 la proiectul unui vehicul cu reale capabilități de off-road. Acesta a fost debutul Suzuki în era 4WD. La aproape jumătate de secol de atunci, Suzuki a rafinat această tehnologie, extinzând gama activităților accesibile șoferilor și ridicând gradul de liniște mentală al acestora. De-a lungul diferitelor perioade de timp și în diferite locații, Suzuki a răspuns unei multitudini de provocări și necesități. Astăzi, pasiunea și toate aceste tehnologii acumulate au evoluat, luând forma rezultatului din prezent: acesta se numește ALLGRIP.

Să înțelegem mai bine sistemul ALLGRIP

ALLGRIP AUTO
Disponibil pe Ignis și Swift, acesta oferă șoferului o pace mentală în timpul condusului de zi cu zi, în special atunci când conduce pe suprafețe alunecoase sau drumuri înzăpezite. Datorită vâscocuplajului sistemului de tracțiune integrală, cuplul este distribuit automat către roțile din spate, atunci când este detectată pierderea aderenței pe roțile din față.
Vâscocuplajul (ambreiajul hidraulic), poziționat înaintea diferențialului spate, folosește ulei siliconic cu vâscozitate ridicată pentru realizarea transferului de putere. Atunci când apare o variație de rotație între roțile din față și cele din spate, printr-un efect de forfecare produs de învârtirea roților, uleiul siliconic este încins și se dilată. Presiunea rezultată prin dilatarea uleiului siliconic acționează un ambreiaj multi-disc ce transferă cuplul către roțile din spate.
ALLGRIP SELECT
Întâlnit la SX4 S-CROSS și Vitara, generează plăcerea de a conduce, pacea mentală și maxima eficiență a consumului, permițându-i șoferului să aleagă dintre 4 moduri de condus (AUTO, SPORT, SNOW, și LOCK). Sistemul controlat electronic de tracțiune integrală cu moduri de condus selectabile folosește o comandă simplă (de tipul apasă-și-rotește), astfel încât șoferul să poată experimenta cu ușurință diferite stiluri de condus, în funcție de condițiile de drum.

Este un sistem controlat electronic cu 4 moduri selectabile. Cele 4 moduri de condus 4WD asigură o manevrabilitate sigură pentru o varietate de condiții de drum și stiluri de condus.
AUTO – pentru un condus economic. Cuplul este distribuit doar pe roțile din față, iar când este detectată o suprafață alunecoasă, sistemul trece automat în modul 4WD.
SPORT – Alocă mai mult cuplu pe roțile din spate pentru a îmbunătăți comportamentul pe viraje și optimizează accelerarea/cuplul pentru un răspuns mai prompt al motorului. În plus, turația este menținută la o valoare mai ridicată în cazul modelelor cu transmisie automată.
SNOW – Pentru suprafețe acoperite cu zăpadă, neasfaltate, sau alt fel de suprafețe alunecoase. Îmbunătățește tracțiunea în timpul accelerării și crește stabilitateatea pe suprafețele alunecoase.
LOCK – pentru scoaterea automobilului din zăpadă, noroi sau nisip. Acest mod alocă mai mult cuplu pentru roțile din spate, iar ESP-ul și celelalte sisteme sunt optimizate în scopul de a scoate cât mai repede automobilul din situația dificilă.
ALLGRIP PRO
Întâlnit la Suzuki Jimny, oferă abilități de înaltă performanță off-road pentru a veni în întâmpinarea spiritului de aventură al șoferului și pentru a-i oferi acestuia încrederea necesară de a face față și de a explora provocările. Cu sistemul său nepermanent de tracțiune integrală, ajutat de cutia de transfer, ALLGRIP PRO satisface performanțele dinamice mult apreciate de profesioniști, precum răspunsul și manevrabilitatea excelente în teren accidentat. În modul permanent 4WD, cutia de transfer gestionează modul de lucru al diferențialelor față și spate și ajută la comutarea între modurile 2WD și 4WD, în funcție de necesități. Atunci când modul 4WD este cuplat, sistemul menține în conexiune roțile celor două punți (față și spate), făcând posibilă distribuirea energiei produsă de motor către toate cele 4 roți, în mod egal și fără pierderi de putere. Modul de tracțiune integrală permanentă 4WD distribuie cuplul pe toate cele 4 roți cu ajutorul diferențialului central, fără a necesita control electronic. Diferențialul central compensează diferențele de viteză ale roților din față și din spate și anulează așa-numitul fenomen de „frânare în virajele strânse“ ce ar fi devenit și mai evident în curbele pronunțate, abordate cu pedala de frână apăsată.

1 Comment

Leave comments

Your email address will not be published.



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Back to top